Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu

Gibraltar

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 November 2007 | Gibraltar, Gibraltar

Ik schijf dit stukje terwijl buiten het crime scène investigation team(zie foto) de boel aan het onderzoeken is. Vannacht is er namelijk ingebroken(voor de derde keer) dit keer hebben ze echter de hele kluis maar meegenomen. Het blijft toch een stukje Engeland zeg maar. (Op de achtergrond van de foto ligt trouwens de alfa nero(de publiekstrekker op de Monaco botenshow)

Voor de rest bevalt Gibraltar me tot nu toe heel goed. Ik verblijf in een appartementje in La Linea dat ligt in Spanje, dus moet ik elke dag met mijn fietsje een kwartiertje fietsen naar mijn werk. We gaan op de fiets omdat het met de auto niet te doen is dan doe je er als je geluk hebt 3 kwartier over. Bij de grenspost staat namelijk elke dag een gigantische file op je fietsje kan je er zo langs fietsen en bij de grenspost even met je paspoort zwaaien. Er wordt nog redelijk streng gecontroleerd op de import en export van spullen. Drank en sigaretten zijn in Gibraltar vele male goedkoper. Een slof sigaretten kost 13 euro.

Voor de rest ben ik redelijk met mijn neus in de boter gevallen. Het project is afgelopen vrijdag opgeleverd wat een hoop bedrijfsfeestjes met zich meebrengt. Afgelopen vrijdag was het feest hier op het kantoor en daarna zijn we nog even Gibraltar in geweest onder begeleiding van een plaatselijke onderaannemer. Om 5 uur waren we weer thuis. De volgende ochtend mochten we uitslapen en hoefden we pas om 10 uur te beginnen. Ik heb de volgende ochtend wel eerst een kwartier naar mijn fietssleutels moeten zoeken die uiteindelijk gewoon op mijn nachtkastje lagen waar ze horen

Twee broers die voor Van Oord hebben gewerkt op dit project verbouwen als hobby op een veldje naast hun(zeer mooie) huis. Na een korte rondleiding mochten we gaan proeven. De 36 jarige sherry(de jongste die ze hadden) smaakte best aardig.

Over het algemeen bevalt het hier wel goed, ik moet alleen we een beetje wennen aan de Spaanse cultuur. Half tien is zo’n beetje het vroegste dat ik mijn avond eten heb genuttigd waardoor je nooit voor 11 uur thuis bent. Wat al vele male heeft geleidt tot een zeer pijnlijk ochtendritueel. Mijn werk en begeleider bevallen goed. Aanstaande zondag vlieg ik weer terug naar Nederland. En de zondag erop(2 December) vlieg ik naar Almaty, waarvan ik de 16e januari weer terugkeer.

Waar ik zo trots op was in Oman is me hier niet gelukt. De eerste dag heb ik me gelijk verslapen(nee ik was daarvoor niet uitgeweest) Ik werd wakker van mijn stagebegeleider die aan stond te bellen.

Dat was het wel zo'n beetje.

Groeten Bart

  • 23 November 2007 - 08:24

    Junior:

    Gast,

    Ik zie geen foto's van CSI hoor.
    p.s. dondag vrijdag zatdag zat dus in NL?

  • 23 November 2007 - 10:25

    Gijs:

    Hey Loer,

    kd8 dat je deze week al terug was, maar is dus a.s. zondag pas.. Wat moet je daar nog doen dan nu het project al is opgeleverd? Alleen zuipen would be nice.
    Mja ik zie je van de week wel

    Later

  • 23 November 2007 - 11:43

    Robinho:

    klinkt goed bartistuta!

    Junior, niet gelijk die druk op zjn schouders leggen. Wat komt dat komt ;)

    Kusje R.

  • 23 November 2007 - 13:24

    Bossie:

    Mooi Loer,,

    Vant weekend dus gewoon mee met de mannen op stap;)!

    Kus

  • 23 November 2007 - 15:14

    Amanda:

    Nou bart ik zie dat je het al druk heb als je terug komt, anders kom je ook gewoon nog ff naar breda ;) als je dan toch bezig bent hahah
    succes nog deze week!!

    Liefs Amanda

  • 23 November 2007 - 15:45

    Marvin:

    Haha 1ste dag verslapen, zo ken ik je weer loer :P.

  • 23 November 2007 - 17:32

    Zandjuh:

    ook weer hallo..
    dus jij zit nu vlak bij de actie :P lekker rustig achter je bureautje, toevallig zelf geen actie ondernomen aan 1 van die inbraken, aah nee zou jij nie doen he.
    hahah maar dat kwartiertje fietsen is toch wel goed voor je, nu geen mogelijkheid om ergens ff een balletje te gaan trappen ofzo.

    maar je hebt het nu alweer wat beter, er word wel wat gefeest, dus zoveel schade hoef je als je terug komt niet in te halen :P meneer heeft weer eens geluk gehad or! jaja duw dat maar lekker onder onze neuzen.. nog naar je zin gehad in zalinaz hahaha bartje ging los or hahaha

    kijk slim or, meteen een schema gegeven van je activiteiten :p zoveel vragen gekregen zeker. je hebt iig veel afwisseling met je stages, das op zich wel lekker toch. jij laat overal een visitekaartje achter, bij wijze van spreken ;)

    zo en straks weer op naar de volgende..ze kennen je straks ook overal ey, hmm positief of negatief, ben ik nog nie uit...:P

    kus
    aaahahaha heel verhaal :P

  • 26 November 2007 - 00:28

    Zaad:

    loer wanneer gaan wij is zon jacht kopen we hebben nu al 4 maanden gespaard moet tog lukken dan ofnie kus hvj

  • 03 December 2007 - 16:15

    Dewi:

    Hey dat is grappig ik heb aan het zelfde project gewerkt in Gibraltar...al weer een poos terug (23 april t/m 13 juli) doe de groeten daar als je er nog zit en veel plezier!

    Groetjes Dewi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gibraltar, Gibraltar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2007

De eerste twee weken in Kazachstan

23 November 2007

Gibraltar

29 Oktober 2007

weer bijna terug.

07 Oktober 2007

Muscat

16 September 2007

Eerste week in Sohar
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 40315

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: