weer bijna terug. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu weer bijna terug. - Reisverslag uit Masqat, Oman van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu

weer bijna terug.

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

29 Oktober 2007 | Oman, Masqat

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn belevenissen digitaal heb vast gelegd dus leek het me weer is tijd worden. Morgen vertrek ik al naar Dubai om dan om 01:40 Weer terug te vliegen. Het is dus eigenlijk een beetje laat om nog een blog te plaatsen, dan zijn jullie in ieder geval up to date als ik jullie persoonlijk spreek.

Afgelopen zaterdag na weer een week ontzettend vroeg te hebben opgestaan, was het weer tijd voor wat vertier. Mijn weekendje Dubai was ondertussen ook alweer anderhalve week geleden. Ik heb me hier nog steeds niet verslapen, dus dat bied perspectief voor de toekomst! Om kwart voor 6 gaat de wekker, en dan ben ik verbazingwekkend fit, misschien ook omdat het dan al licht is en ik nu in het ritme zit.

Marco(andere stagiair) en ik vonden het tijd worden voor een duikavontuur in de Golf van Oman. Van collega’s hadden we al vernomen dat dit een mooie belevenis zou zijn. Probleem was echter dat deze collega’s al geoefende duikers waren en Marco en ik nog nooit langer dan 30 seconden onder water waren geweest.
We hadden een ‘Discover Scuba Dive’ geboekt bij het Al-Sawadi Beach Resort. Dit is ongeveer 1,5 uur rijden van Sohar in de richting van Muscat.
Overigens moet je Al-Sawadi niet verwarren met Al-Sawaqi wat wij helaas wel deden en daardoor een half uur te laat waren. Niet te min was het vroeg…om 9 uur zaten we met onze ‘scuba gear’ op een speedboot met 300pk die ons in recordtijd een eiland 20 km uit de kust bracht. Na een korte instructie en het omkleden gingen we al snel met een koprol achterover het water in. In totaal hebben we twee duiken gemaakt en samen met Marco had ik les van een duikinstructeur die ons constant in de gaten hield.
In het begin was het wel wennen, dat je onder water kon adem halen, soms zat je onbewust je adem in te houden, en dan denk je van shit ik moet omhoog om adem te halen, maar dat is natuurlijk niet.

Eenmaal onder water zie je echt de prachtigste dingen. Vissen met alle kleuren van de regenboog kwamen voorbij zien zwemmen. Tussen de eerste en de tweede duik kregen we lunch aan boord van de speedboot. Allemaal goed geregeld en goed te eten. In onze tweede duik hebben we ook nog een schildpad gezien. Ik moest meteen aan die scène in Finding Nemo denken waarin schilpadden stoned als een aap rondzwemmen. Dit was wel humor, maar een lachbui moet je absoluut niet hebben onder water. Wat ik dus wel regelmatig had en daardoor mijn duikbril onderwater liep! Tussen het rondkijken door moesten we van onze duikinstructeur verschillende oefeningen doen om aan het einde van de dag een certificaat in ontvangst te kunnen nemen. De oefeningen onder water bestonden uit, het in en uit nemen van het mondstuk en het ontwateren van je duikbril. Helaas hebben we er geen brevet mee gehaald, maar het was wel een geweldige belevenis.
Ter afsluiting van de dag namen Marco en ik ons zelf uiteten bij een zeer luxe Omaans wegrestaurant. Aangezien het maken van een menukaart te veel gevraagd was, hebben maar gegokt op de fantasie van de kok. Uiteindelijk kregen we geit, rund en kip voorgeschoteld. Ondanks dat de geit niet te eten was hebben we wel genoten van de rest van het eten. Natuurlijk hebben we het op zijn arabisch gegeten, dus zonder bestek en gewoon lekker met je handen eten. (Dit stuk over het duiken heb ik trouwens letterlijk van Marco zijn site afgehaald, bedankt daarvoor! Haha)

Morgen dus mijn laatste dagje hier, omdat ik pas om half twee ’s nachts vlieg is er een hotelkamer voor me geboekt. Ik ga morgenochtend al naar Dubai. Dan kan ik daar nog even lekker aan het strand liggen een aan mijn kleurtje werken. Ik was vorige keer in Dubai namelijk toch net iets te verbrand, en dat is er nu ook allemaal af. Dan kan ik ’s avonds nog even lekker douchen en dan fris en fruitig het vliegtuig in stappen.

Afgelopen week heeft mijn stagebegeleider me gebeld over mijn volgende stageplek. De bedoeling is dat ik volgende week dinsdag alweer zou vertrekken richting Aqtau. Aqtau is een stadje aan de Kaspische zee. Voor degene over wat mindere topografische kennis beschikken. Dit ligt dus allemaal in Kazakstan!!(op google earth staan de foto's) Toen ik afgelopen donderdag mijn Visa applicatie opstuurde bleek alleen dat mijn paspoort niet lang genoeg geldig is. Het moet tot 6 maanden na vertrek uit Kazakstan geldig zijn, en mijn paspoort is dan nog maar 4 maanden geldig. Dus moet ik woensdagochtend een nieuw paspoort aanvragen, dan heb ik die de volgende werkdag(spoedprocedure) Dan kan ik dan mijn Visa applicatie opsturen, ook met spoedprocedure, dan zou ik als alles mee zit, volgende week donderdag of vrijdag alweer in het vliegtuig zitten. Dan moet ik tussendoor alleen wel even wat warme truien aanschaffen.

Tot woensdag!

  • 29 Oktober 2007 - 08:42

    Marco:

    Oke bart...goed verhaal!

    Rustig aan daar in Kazachstan.

    Groeten Marco

  • 29 Oktober 2007 - 08:56

    Joey:

    Lekker Loeri,

    veel plezier nog he

    zie je snel
    grtz Joey

  • 29 Oktober 2007 - 10:16

    Lotte:

    Hey Bart!

    Klinkt goed allemaal! Goede reis terug;)

    kus

  • 29 Oktober 2007 - 11:08

    Gerard:

    Jammer Goor dat je al zo snel weer terug moet, kunnen we niet samen gaan feesten. Kazachstan is ver man. Doe Borat de groeten van mij!!

    Groetjes Gerard

  • 29 Oktober 2007 - 13:46

    Marvin:

    Loer, ben blij je van de week weer te zien. Even bij babbelen!

  • 29 Oktober 2007 - 14:46

    Zandjuh:

    zo jij bent ook weer lekker bezig geweest..zelf te lui om een eigen verhaal te schrijven zeker :P maar dat reizen van jou is nog niet afgelopen dan, je bent wel echt aant vluchten hier vandaan, zo slecht is ut hier niet haha!

    hoelang ga je daar dan weer blijven? tis allemaal weer zo voorbij..gelukkig heb je ut wel naar je zin gehad zo te lezen :D

    nog ff succes en dan door naar de volgende stage, ben benieuwd wat je verhalen dan weer zijn...

    kus san

  • 29 Oktober 2007 - 18:49

    Ton:

    He gup, goeie reis terug.

  • 31 Oktober 2007 - 23:35

    Tinus:

    Wat een lang verhaal Loer. Dat lees ik nog wel een keer als ik goedkoop op internet kan, nu kost het $1,- per 10 minuten. En in mijn huidige toestand moet ik voor dat bericht te lezen misschien wel $10,- betalen :p

    Laterz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2007

De eerste twee weken in Kazachstan

23 November 2007

Gibraltar

29 Oktober 2007

weer bijna terug.

07 Oktober 2007

Muscat

16 September 2007

Eerste week in Sohar
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 40317

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: