Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu

Muscat

Door: moi

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Oktober 2007 | Oman, Masqat

Omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik hier iets heb geschreven is het wel weer tijd voor een update.

Ik heb zo lang niks geschreven omdat ik daar bijna geen tijd voor had, en omdat ik niet al te veel te melden had. Maar in het kort, ik loop nu ook al twee weken hechtingen vrij rond, en ik win tegenwoordig zelfs met tafeltennis!

De Afgelopen 30 dagen heb ik welgeteld 3 dagen vrij gehad. Dus niet echt veel tijd om iets te ondernemen. Het is dus ook maar goed dat mijn werk wel bevalt. Aangezien ik hier toch 75% van mijn dag doorbreng. Ik verwacht bij terugkomst in Nederland ook vloeiend Filippijnse te kunnen spreken. Met mijn Filippijnse collega’s van 1,50M kan ik wel lachen.

Mijn haar begint langzaam maar zeker ook weer een beetje aan te groeien! Je ziet er in principe niks van, omdat er een pluk haar overheen hangt. Ik had eigenlijk een maand geleden al naar de kapper gemoeten, maar dat laat ik voorlopig maar even achterwegen. Bij het er uit halen van de hechtingen had ik ook een zeer goede zuster. De verwijderde hechtingen gooide ze zo over haar schouder op de grond, en na drie hechtingen wou ze ook al stoppen, dus wees ik haar er maar op dat ik er nog een paar had.

Op mijn eerste vrij dag heb ik samen met een andere stagiair, lekker heel weinig gedaan. Uitslapen zat er ook niet echt in, omdat ik om 7 uur klaar wakker was, dat is weer het nadeel van in het ritme komen. We hebben ’s middags een beetje door Sohar gereden, langs ‘alle’ leuke dingen. En even de Bush bush achter ons huis in gegaan(zie foto). Ik heb dus ook in de Lulu, de HYPERmarkt(gewoon een grote supermarkt) een camera gekocht, en heb zelfs foto’s genomen. ’s Avonds hebben we toen voor het eerst gekookt, normaal gaan we altijd uit eten.

Op mijn tweede vrije dag, afgelopen vrijdag, zijn we met zijn 3en(2 andere stagiairs & ik) naar Muscat geweest. ’s Ochtends om half negen weggereden naar Muscat wat ongeveer twee uur rijden is. Muscat is echt een mooie stad en we hebben ons wel vermaakt. We hebben de auto ergens geparkeerd, en hebben toen een taxichauffeur als gids genomen. Deze was dolblij omdat hij de hele dag werk had. Aan het eind(3uur later) mochten we nog zelf kiezen wat we wilden betalen ook. De souk(markt) van Muscat was wel mooi om doorheen te hebben gelopen. In de ogen van de Indiërs waren wij lopende dollarbiljetten. Ze toverde dan ook gelijk hun beste waterpijpen tevoorschijn. Ook heb ik heerlijk gezwommen in de Indische oceaan, met een watertemperatuur van 32C! Daar kan de oesterdam toch echt niet aan tippen.

Dit was het wel zo’n beetje voor nu, ik laat het wel weer weten als er iets meldingswaardig op mijn pad komt. Dit keer ook met foto’s(niet van mijn hoofd, ondanks het vele verzoek) maar wel van Sohar en Muscat in het algemeen.

Groeten Bart

  • 07 Oktober 2007 - 12:55

    Zaad:

    eej sgat zo te zien gaar alles goed gelukkig maar haha :d maar die foto staat mijn fillipijnse :p hahah verwacht wel dat dat een dikke gangbang wordt dan haha spreek je snel kusss hvj

  • 07 Oktober 2007 - 13:32

    Amanda:

    bartjeee!!

    blij om te horen dat het goed met je gaat! en dat je het naar je zin hebt! ik vind het wel jammer dat je geen foto hebt van je hechtingen ;) had ik graag willen zien hahah
    lieve sgat veel succes nog daar en we horen snel weer van je!!

    liefs kusje amanda

  • 07 Oktober 2007 - 16:32

    Femke:

    bart, een kameel heeft volgens mij twee bulten??!!!

  • 07 Oktober 2007 - 16:36

    Tinus:

    Loerie,
    Lekkere chickies maat, die fillipino's :p
    Maak daar maar eens een paar mooie foto's van voor zaad en mij :D
    Hoelang ga je daar eigenlijk nog rondhangen? Voor mij nog een paar dagen hier. Begint al te kriebelen af en toe.
    Vandaag hebben we weer lekker gevoetbald: steen uit, altijd lastig... :s

    Loer, de groeten en we houden contact.

    kusje

  • 08 Oktober 2007 - 09:49

    Peterhansel:

    lekker bezig loer
    het is zekere iedere avond bal met die filipijnse
    spreek je snel later

  • 12 Oktober 2007 - 16:16

    Ton:

    Hoe is het in Dubai?

  • 12 Oktober 2007 - 20:46

    Petra:

    Ha lieve schat, net jou verslag zitten lezen. Blij voor je dat je werk wel leuk is en dat je hoofd weer goed genezen is. Ik heb mijn schaar alvast laten slijpen dus wanneer je terug bent en je vindt het nodig dan geef je maar een belletje is het niet nodig dan lekker even bij leute samen met Fem. Ja je grote zus is nu bij je, zal wel wennen zijn om lekker te kletsen met een "ollander". Hopelijk is de reis bij Fem ook allemaal goed gegaan maar dat horen we nog wel.
    Op de foto met de Fillepijnse moet ik wel even zeggen da ge dur goed op staat.
    Hier gaat alles zo zijn gangetje. Selvin gaat lekker op school en heeft het thuis druk met zijn nieuwe visspel voor op de x-box, Levy krijgt af en toe een beetje straf op school, hij moet zijn tafeltje dan verschuiven omdat hij weer de slappe lach heeft of teveel kletst of heel de tijd ziet te rijmen (woep poep)en dat 100 keer. En Semmy groeit met haar mond net zo hard als met haar lengte maar moeten ook heel vaak om haar lachen.
    Bart hou je taai en geef Fem een dikke kus van me
    Groetjes Petra

  • 13 Oktober 2007 - 09:24

    Mieke:

    hey broer,
    veel plezier in dubai samen met Fem.
    ik vier vanavond m'n verjaardag voor de meiden....ben al moe als ik er aan denk hahaha.Maar ik dacht dat je voor mij op zoek ging naar knappe mannen!!!!! zie ik alleen maar kleine vrouwtjes...Dat was niet de afspraak. Maar heel veel plezier morgen en doe Fem de groeten.
    kus

  • 13 Oktober 2007 - 17:07

    Zandjuh:

    heey bartje,

    idd alweer ff geleden dat ik iets van je gehoord heb, begon al te denken dat je van de aardbodem verdwenen was..moet nog uitkijken dat je je daar niet heel erg thuis gaat voelen..nieuwe woonplaats voor de komende jaren..nee toch ;)

    nou ik ben benieuwd met wie jij dat filipijns gaat spreken, dat wordt nog moeilijk zoeken haha maar is altijd wel ergens goed voor denk

    ik moet zeggen je bescheiden huisje ziet er best goed uit!! niet te klagen zeker...je nachtrust komt daar wel ten goede. ze zijn daar wel erg vriendelijk, niet van gaan profiteren ey ;)

    nou dat zwemmen zit er bij ons iig niet echt in, eerder de winterjas, wat dat betreft heb jij het wel lekker uitgekozen, je komt nog bruin terug haha.

    je vrije dag had je dan ook wel verdiend, jeetje zeg, als je lui bent aangelegt moet je daar niet heen gaan!

    naja nederland bevalt ook nog steeds goed or ;) alleen iedereen gaat ineens vertrekken naar het buitenland voor een paar maanden :S lekker gezellig is dat haha en wie blijft er dan achter??!!

    nou nog heel veel succes iig, wel leuk om je verhalen te lezen or :P

    kus

  • 15 Oktober 2007 - 12:30

    Susan:

    Hee Bart,
    Alles okee daar? Ben je lekker met je zussie op stap? Ik hoopte daar ook iets van te lezen maar helaas... dat hoor ik dan wel als Fem terug is. Veel plezier en succes met alles wat je nog gaat doen. Groetjes aan Femke!

    Doei.. Susan

  • 16 Oktober 2007 - 13:56

    Gerard:

    he goor!

    Hoe is het? Is er nog wat actie beleefd in die slaapkamer?

    veel plezier daar!

    groeten gerard

  • 17 Oktober 2007 - 08:26

    Annemarie:

    mooie dames.................mooi huis
    Hartelijke groet Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2007

De eerste twee weken in Kazachstan

23 November 2007

Gibraltar

29 Oktober 2007

weer bijna terug.

07 Oktober 2007

Muscat

16 September 2007

Eerste week in Sohar
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 40320

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: