Eerste bericht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 September 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste bericht uit Dubai

Omdat het toch wel vervelend is om iedereen apart een mailtje te sturen, en iedereen wat anders te vertellen!;) heb ik er toch maar voor gekozen om hier een blog(je) bij te houden.

Tijdens een intro gesrek bij van Oord in Rotterdam hadden ze mij verteld dat ik bij de douane maar niet moest zeggen dat ik kwam voor stage/werk, want dan zou ik een vrgunning nodig hebben! Gelukkig vroegen ze er niet naar, scheelt mij toch weer een leugentje om bestwil! Op het vliegveld stond er een chaffeur op me te wachten die(ondanks dat hij 1.35 M was)ook het dragen van mijn koffer(zoals het hoort:D) voor zijn rekening nam.

Het was een ritje van een half uur naar het vliegveld, waarbij ik mijn ogen uitkeek naar alle BMW 7 series, Mercedes clk's die aan alle kanten voorbij vlogen. Ook nog bijna een gekke indier aan gereden die dacht een 5 baans snelweg 123 over te steken!

Bij het appartement aangekomen Bleek ik de verkeerde sleutel te hebben, gelukkig kon ik mijn huisgenoot wakker bellen(het was al 12 uur. De volgende ochtend moest ik vroeg mijn bedje uit dus ben ik ook gelijk naar bed gegaan.

Mijn eerste werkdag ging redelijk snel voorbij, ondanks dat 'ie toch 12 uur duurde. Ik heb wel een aardige stagebegeleider dus dat is mooi meegenomen. 's avons met mijn huisgenoot gegeten bij gfi Fridays, een amerikaans restaurant waar ik voor 10 euro mijn beukje helemaal rond heb gegeten en gedronken! Om half negen waren we terug in het appartement om eve te douchen en zo, om daarna uit te gaan. Aangezien het de laatste donderdag was voor de rammadan was het verschrikkelijk druk. En moest je een kwartier wachten op je biertje(Heiniken) van 5 eypo! Gelukkig gingen we om 2 uur naar een andere tent waar het wat beter gereleld was.

Vrijdag heb ik natuurlijk eerst even bijgeslapen tot een uurtje of 1, daarna zijn we(mijn roomie en ik) naar de maal geweest, en naar de bios( waar ze alle leuke stukjes uit de film hadden geknipt!!) Daarna weer heerlijk gegeten, dit keer voor 7 euro! dat is ook wel het enige wat hier goedkoper is, voor de rest zijn de prijzen gelijk aan die van Nederland.

Ik krijg 100 Dirham Food allowance(20 euro eet geld) waar ik dus wel wat van over hou(gelukkig maar, want mijn food allowance is bijna het dubbele van mijn stage vergoeding!

Op het moment van schrijven staat er voor mij een auto voor de deur! Zonder auto kan je hier namelijk heel weinig, en zit ik dus een beetje vast aan mijn roomie(wat trouwens wel een relaxte kerel is, daar niet van) Jammer alleen dat die auto ook weer gelijk is terug gestuurd, omdat ik er niet veel aan heb. Morgen vertrek ik voor 3/4 weken naar sohar, Oman. Dat is een buurland op 3 uurtjes rijden. Daar is een projectlocatie, waar een nederlander op verlof gaat, en die moet ik gaan vervangen. Aan de ene kant jamme omdat ik het hier net een beetje begon door te krijgen, maar zo zie je wel weer wat. Oman is heel anders als dubai! Veel strenger en armer. Ik zie het allemaal wel weer, ik weet ook niet waar ik verblijf, en wanneer ik weer terug naar dubai ga. Ik krijg wel weer een andere telefoon dus dat is weer mooi geregeld!

Dat was het wel zo'n beetje voor voorlopig. Het is toch een flink verhaal geworden dus dan hoeven jullie voorlopig niks meer te verwachten! Haha

Bart

  • 10 September 2007 - 10:49

    Gijs:

    Hey loer,

    handig zo'n log man. Wat een fuckin lang verhaal voor jou doen, mja wel relaxt dat je zo ff een beeld schept:) Beter dat je huisgenoot relaxt is, alleen jammer dat je nu alweer pleiten moet dan. Strenge shit daar lijkt me niet fijn. Is het weer relaxt daar?
    Mja kmoet naar college, suc6 en khoor het wel weer.

    x Gijs

  • 10 September 2007 - 12:26

    Yasin:

    Ey bartje

    relaxte shit man, je kan daar niet gaan kloten als ons project in blok 8 he!succes ermee en zeg tegen alle arabieren 'zemr' :D

    peace

  • 10 September 2007 - 12:41

    Zaaddd :

    eej sgat dodelijke blog man wel lief dat ene smsje nog met hou van jou naja ik heb jou hele verhaal alweer gelezen dus weinig vragen alleen of je me mist haha maar hier gaat het ook zijn gangetje weer 3 keer wezen stappen deze week als je terug komt gaan we zeker ff dik stappen naja veel plezier nog ik ga maar ff lekker pauze houden spreek je poep kuss zaadddmeister

  • 10 September 2007 - 13:42

    Amanda:

    bartjee!!

    leuk dat je zo'n blog heb joh! hahah het is wel een lang verhaal geworden ;)
    nou ben echt benieuwd hoe het je daar af gaat hoor, we horen het wel van je

    liefs amanda

  • 10 September 2007 - 13:53

    Eef:

    Nou Bartjee!! dat is n heel verhaal. rlx dat het t daar zo goed te doen is.. wel verrot dat je meteen ergens anders naar toe moet als je t net leert kennen, maar dat zal wel vaker gaan gebeuren denk ik..
    al Hottie's van sluiers ontmoet? ;)

    X x x Spreeek jee!

  • 10 September 2007 - 15:12

    Bossie:

    Joop Loer,

    Lang verhaaltje:P .. maar niet oninteressant..haha!
    Relaxd dat je het naar je zin hebt!
    Zondag met t eerste 0-0 gespeeld, t 2e 2-1 verloren, ik dacht laat ik je ff op de hoogte brengen!
    Have fun en ik spreek je..

    Adios!

  • 10 September 2007 - 15:53

    Moffin:

    Jow Loer,

    Vanaaf weer trainen (zonder jouw ;( ). Eigenlijk mis ik je wel een beetje. Mijn moeder troost me elke dag en ben al 4 kilo afgevallen door al het verdriet van jouw afwezigheid.
    Maar wat me niet hele maal duidelijk is.
    Ze hadden een auto voor je geregeld en die moest je gelijk weer inleveren? Kortom je hebt geen dag een auto gehad?

    Veel plezier nog in Oman.

  • 10 September 2007 - 16:15

    Robinho:

    bartistuta,
    klinkt goed hoor, je heb de ´heinies´ weer meester gemaakt;)
    zo mag ik het horen.

    goed dat het bevalt daar,
    Succes verder en ik check je laaaterr!

  • 10 September 2007 - 16:41

    Lotte:

    Hey Bart,

    handig hoor zo'n blog, lang verhaal;) Fijn te horen dat alles goed gaat! succes nog met alles! lees het allemaal nog wel op je blog!

    kus

  • 10 September 2007 - 17:05

    Gerard:

    he goor mijn gezellige arabische relnicht!

    Bel je al getrouwd of niet bartistuta? Als ze zien wat voor baantje jij hebt, wil er vast iemand mee terug naar Nederland. Maar zo te zien heb je het wel naar je zin. Ik hoor binnenkort wel weer wat van je.

    groeten geer

  • 10 September 2007 - 17:15

    Junior:

    Wat een verhaal gast, lijkt wel of je nog minder te doen hebt op je stage als ik. Volgend verslag verwacht ik vol details over de lekkere sletjes daarzo

  • 10 September 2007 - 18:33

    Sijmon:

    Heej ouwe

    Relaxt dat je in Dubai gaat stage lopen, hoe zijn de chickie's daar, heb je nog helemaal niks overgezegt! Ik ga je zeker volgen.

    Adios Amigo's (simone)

  • 10 September 2007 - 20:31

    Camiel:

    Loer...
    Goed bezig gast!! Dit is leuk om te lezen zo. Ik hoop dat je het goed naar je zin gaat hebben en met goeie verhalen terugkomt. Veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende literaire hoogtepunt!!
    Groetjes Camiel

  • 11 September 2007 - 03:36

    Bart:

    Mannen(en enkele vrouwen)

    bedankt voor jullie reacties, zo is het nog is de moeite om wat te schrijven! En ik zal op vele verzoek volgende keer wat explicietere info verstrekken over de vrouwen ter plaatse!

    later

  • 11 September 2007 - 19:02

    Zandjuh:

    heey bartje,
    zoals de rest ook heeft gedaan, zou ik ook maar ff wat achter gaan laten ;)
    zo te horen mis je nog niet veel in nederland, bij mij is mijn koffer iig nog nooit door iemand gedragen behalve mezelf :P
    en wanneer komen der foto's op te staan, moet wel een beetje mee kunnen kijken.
    maarja relax dat je een blog heb gestuurd, ik lees je verhalen verder nog wel!!

    kuss

  • 11 September 2007 - 20:44

    Anne:

    Hee Bart,

    Ik was volslagen verast van een email in mijn inbox van jou in Dubai!!
    Nu spreek ik je ook niet meer zo vaak natuurlijk, maar wat ga je daar doen? en hoe kom je bij Dubai!?

    Ik wens je iig heel veel plezier en zal je zeker blijven volgen!

    Kus Anne

  • 12 September 2007 - 13:13

    Jean!!:

    Heey Loerie,

    wel een relaxte blog joh, ben blij om te horen dat het goed met je gaat :P
    Maar is t uitgaan wel een beetje relaxt daar..?? of kunnen wij het hier beter..!!
    Veel succes daar he loerie, maar dat zal jou vast en zeker wel lukken.

    Laters Jean (K)

  • 13 September 2007 - 18:01

    Paul:

    hee Bartjoo.

    Goed om te horen dat alles goed gaat daarzo ! Beter ook dat je gelijk met je huisgenoot kon gaan stappen. Zijn er nog wat meer mensen van je leeftijd daar om mee om te gaan of niet?

    Succes daar verder nog en typ snel maar weer is wat, vond het relaxed om te lezen.

    Later, Paul

  • 14 September 2007 - 08:40

    Mieke:

    hey broer,

    leuk hoor zo'n log, je moet hem wel ff bij houden!! je hebt tijd genoed nu je niet meer kan stappen hahahaha.

    kus

  • 16 September 2007 - 09:55

    Ton:

    Alberto,
    leg nou eens uit waarom je in Oman zit en niet meer in Dubai. Openbare dronkenschap of zo ?
    En neem je nou een hondje mee?
    Ton

  • 16 September 2007 - 11:12

    Mieke:

    nog koppijn?????

  • 20 September 2007 - 16:52

    Ton:

    Zometeen speelt ajax.... dan kun je maar beter in de woestijn zitten.
    keep you informed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2007

De eerste twee weken in Kazachstan

23 November 2007

Gibraltar

29 Oktober 2007

weer bijna terug.

07 Oktober 2007

Muscat

16 September 2007

Eerste week in Sohar
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 40318

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: