Eerste week in Sohar - Reisverslag uit Masqat, Oman van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu Eerste week in Sohar - Reisverslag uit Masqat, Oman van Bart Runderkamp - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sohar

Door: moi

Blijf op de hoogte en volg Bart

16 September 2007 | Oman, Masqat

Mijn eerste week in Sohar

Voordat ik met dit bericht begin wil ik eerst nog even terugkomen op mijn vorige blog. Bedank voor al jullie reacties, leuk om te lezen dat jullie me nog niet vergeten waren!

Om jullie(in ieder geval het merendeel) tegemoet te komen, zal ik nog even iets toelichten over de vrouwen in Dubai. Het merendeel van de vrouwen zijn Engelse toeristen De donderdag avond dat wij zijn uitgeweest, heb ik mijn ogen uitgekeken naar alle mooie vrouwen die daar rondliepen! En nee ze waren niet gesluierd. Jammer alleen dat deze niet aan mijn besteed waren omdat mijn portemonnee niet toereikend is voor deze veeleisende dames.

Ondanks dat Sohar maar op drie uur rijden ligt, is het een wereld van verschil(ik heb het nog steeds over de vrouwen) Hier lopen alle vrouwen gesluierd, en dat stukje gezicht wat je dan kan zien kunnen ze beter ook bedekken!

Ik werd dinsdag om elf uur opgehaald door een Omani die mij naar Sohar zou brengen. Dit was een ritje van 3 uur door de woestijn, en tussen de bergen. Volgens mij doe je er normaal 5 uur over maar dit was een echte coureur. We hebben onderweg geluncht in een heel klein verlaten restaurantje, waar je echt alleen maar moslims komen. Ik heb dus ook alles netjes met mijn handen opgegeten(zoals echte moslims dat doen)(schijnbaar).

Wij zijn dinsdag(de dag van aankomst) met het halve kantoor naar het enige barretje in Sohar geweest! Het was de laatste dag waarop wij uit konden gaan, omdat hierna de ramadan van start gaat. Het mooie van deze Bar was dat er erotische danseressen waren! En met erotisch bedoel ik een rok waar alleen haar tenen onderuit kwamen, Half gesluierd en 3 lagen truien en doeken omgewikkeld, die net 3cm van der buit bloot lieten. Je kon voor 1Rial (+/-) 2 Eypo een ketting kopen, en die om de nek van deze danseres doen, wat natuurlijk helemaal geweldig en super opwindend is. Die Arabieren hadden het in ieder geval naar de zin!

Vanaf donderdag(red.) is er hier dus helemaal niks meer te beleven. Ik heb zelfs op vrijdag mijn vrije dag) 9 uur gewerkt. Mijn huisgenoten gingen ook werken, dus kon ik wel in mijn eentje thuis gaan zitten, maar dat schiet ook niet echt op!

Ik verblijf in een mooi huis, wat meer op een kasteel lijkt, inclusief gracht(de airco lekt nogal, en het water kan nergens naar toe omdat er om heel het huis een muurtje staat). In het huis bevinden zich 7 kamers en 7 badkamers, we verblijven er maar met zijn 4en op het moment. Elke dag komt er een Indiër langs die alles schoonmaakt, niet dat dat veel voorstelt want in die twee uurtjes dat we thuis(en wakker zijn) kunnen we het niet echt vuil maken. Het is wel ideaal dat hij elke dag de kleren die ik in de hoek van mijn kamer gooi komt wassen en strijken!!

Het kantoor(hele grote bouwkeet) waarin we werken is een beetje beholpen. Op mijn eerste dag is de stroom 3 keer uitgevallen, waardoor we ongeveer 2 uur niks konden doen.(en geen airco hadden) Internet is ook iets apart, dat doet het zo’n beetje om het half uur. Vraag mij ook niet waarom. Er loopt wel een kerel rond die een keer aan je vraagt wat je drinkt en vervolgens elke dag om het uur, je koffie of thee komt brengen. Ik deel mijn werkplek met twee Filippijnse dames die goed Engels spreken en waarmee ik wel een kan lachen.

Mijn werkdagen zijn wel iets langer geworden, we rijden ‘s ochtends om half zeven weg, en we rijden niet voor zeven terug. Ik heb me nog niet verslapen(een unicum), en het lijkt zelfs wel alsof ik in het ritme begin te komen, het doet al minder pijn als de wekker gaat.

Vanochtend, zondagochtend dus, heb ik een ochtendje vrij genomen. Dit omdat ik de avond ervoor een zwaar potje tafeltennis heb gespeeld waarbij ik een ontmoeting met de vensterbank moest bekopen met een ritje naar het ziekenhuis. Het ziekenhuisbezoek was goed geregeld, omdat ik van Van Oord was, kon ik gelijk doorlopen naar kamer 3 waar de dokter en zusters al op me stonden te wachten. 6 hechtingen, twee kale plekken en een tetanusprik later stond ik weer buiten.

Dat was zo’n beetje mijn eerste week in Sohar.

Groeten Bart

  • 16 September 2007 - 12:25

    Eefje Korzilius:

    Hee Bart! ik had via mijn mail al een berichtje gekregen dat je dit bij zou houden maar omdat ik zo a-technisch ben als maar zijn kan heb ik er helemaal niet bij stil gestaan! ik heb ze nu dus dan ook maar allebei achter elkaar gelezen! je maakt wel wat mee daar zeg, jeejtje! lees het ook met veel jaloezie, uitleg: je weet dat ik voor 4 maanden naar engeland zou gaan, nouja ik was na 1 week al weer terug. ik ben er achter gekomen dat engelsen niet echt mijn type volk is. of in ieder geval niet de mensen waar ik bij zat. in 1 zin ze waren vreselijk! totaal niet gastvrij, betaalde me drie keer in de rondte voor een kamer van 2 bij 3 (dan heb jij het wel beter bekeken) en mn baan stelde ook niet zo heel veel voor. dus ik ging bij mezelf afvragen wil ik dit voor 4 maanden, nee en heb mn vader gebeld of dat tie me wilde komen ophalen. als ik daar over uitgaan begon keken ze me aan of ik de duivel den zelve was want dat was echt not done. alleen de meisjes met de korte rokjes die voor elke lul de kleren uit trokken gingen daar uit (ik liep daar met een wond in mn gezicht want de week daarvoor ruzie gehad in breda en die trut drukte der sigaret tegen mn gezicht) dus heb ook maar even voor me gehouden hoe ik daar aan kwam!conclusie: eef zit weer in het saaie bergen op zoom. heb een baantje gezocht hier voor deze paar maanden en vertrek daarna lekker naar adam! ik hoop dat het met jou al weer wat beter gaat na al je manoeuvres. ik ga weer lekker op bed liggen want heb na gister avond een flinke kater opgelopen! kijk uit naar je volgende berichtje! veel liefs, Eef

  • 16 September 2007 - 12:46

    Gijs:

    Hey loer,
    Geweldig die verhalen van jou, lach me kapot met die sarcastische ondertoon ten koste van die moslims!
    Het lijkt alsof je er geen problemen mee hebt dat je van die lange dagen maakt, lijkt me toch best zuur. Als ik zelf werk, heb ik het na 3 uur al gehad=)
    Wat doe je nog meer behalve werken, slapen en uitgaan (Wat nu dus niet meer kan).
    Ik hoor t wel weer! Later

  • 16 September 2007 - 14:26

    Amanda:

    hey bartjeee!!

    wat een lang verhaal joh! jij blijft me verbazen hahaha maar zo te lezen heb je het wel naar je zin, alleen het ongelukje van gisteravond is mss wat minder hahaha, heb je daar geen foto van of zo ;)
    nou hier gaat ook alles goed!! blok 9 is nie echt alles maar ja hopelijk haal ik het en dan kan ik straks ook op stage!!
    succes nog daar!!

    liefs xxx Amanda

  • 16 September 2007 - 19:02

    Ivana:

    hee bartje,

    ik lees dat je het goed naar je zin hebt! harstikke mooi!
    je hebt wel lange dagen hoor.. en dan al dat stappe er nog 8eraan ..(heel vervelend :P)
    hier in nederland is niet zoveel meer gebeurt alleen dat thijs geefs met een hakbijl is vermoord, misschien dat je hem kent.
    veel suc6! en ik w8 op je volgende verhaal ;)

    Xxx ivana

  • 16 September 2007 - 19:03

    Ivana:

    thijs geers bedoel ik.

  • 16 September 2007 - 19:55

    Zaad (dennis) :

    eej loer mooi dat het goed gaat kan nie wachten tot je weer thuis bent zal ik je lekker is vertroetelen haha veel plezier nog daar xxxxx

  • 17 September 2007 - 06:54

    Peterhansel:

    lekker bezig loer


  • 17 September 2007 - 09:26

    Bassie:

    lekker loer.... ouwe stuntelaar...

    Dikke kus

  • 17 September 2007 - 09:41

    Junior:

    Lekker gast. Je hebt me weer ff vermaakt in mijn stage uurtjes.

    Ik stel voor dat zodra jij terug bent we ff naar echte vrouwen gaan kijke. Hier mag je ze misschien ook aanraken. Neem voor de zekerheid een mooie ketting mee dan kan je der daar misschien mee versiere.

    P.s.

    HALSTEREN 4 - Odio 2 5-2 (h)
    Wat een heerlijke overwinning. Iedereen die op halstere was dachten dat we naar de Uefa Cup gingen, vanwegen het gigantisch feest dat losbrak. Een andere wedstrijd van het eerste werd zelfs even stilgelegt vanwege de aandachtverzwakking doordat iedereen naar het kotje zat te kijken waar het feest aan de gang was.

    Wanneer terug~? datum
    Climax 17 nov?

  • 17 September 2007 - 14:01

    Tideni:

    Lekker OLLoerie,
    Kusje van tideni

  • 17 September 2007 - 14:09

    Esli:

    Haai Bart:)
    Net als An was ik ook ff verbaasd dat ik jou hier voorlopig niet meer tegen kom! Ik was weeer eens niet zo op de hoogte haha!
    maar erg leuk om je verhalen toch te kunnen volgen op deze manier!
    maarre wel gelijk pech man, met het ziekenhuis bezoekje, gelukkig niet te ernstig begrijp ik!
    Ik heb echt diep respect voor jou met die onmenselijk lange werkdagen daar haha ;)
    Ook ik hoop binnenkort op foto's, hebben we ook echt een beeld van hoe het daar eruit ziet!
    Succes nog in ieder geval!
    Kus Esli

  • 17 September 2007 - 15:13

    Gosé:

    lekker bezig loer hahaha


  • 17 September 2007 - 16:36

    Moffin:

    Leuk om te lezen. Wel jammer dat je die dag van extra werken op neemt door express even tegen de vensterbank aan te jumpen. Wat een stuntelaar.

  • 17 September 2007 - 18:32

    Zandjuh:

    heeey,
    haha je bent weer goed bezig zo te lezen, je begint je al aardig thuis te voelen. begin je nu ook echt al die gewoontes daar over te nemen, ben benieuwd hoe jij dan terug gaat komen ;)
    maar ziekenhuisbezoekje..begint al vroeg, alles weer in orde? of nog steeds kale plekken :P
    zware dagen maak jij daar joh, maar je wordt wel goed bediend, daarover heb je nie te klagen!
    vermaak je nog met de erotische vrouwen, ik lees je avonturen wel weer
    xxx

  • 17 September 2007 - 21:21

    Camiel:

    Haha, sukkeltje!! En maar lachen met mijn kin, gerechtigheid!! Tijd voor foto's Loer,
    xx

  • 18 September 2007 - 09:28

    Bossie:

    Haha genieten die verhalen Loer;)..
    Ik zou zeggen nog veel plezier daar want hier is het bagger weer.
    Zondag trouwens 5-0 pakkie gehad van Zeelandia, maar dat even terzijde:d

    X Bos


  • 18 September 2007 - 15:22

    Eeffkee:

    haha mooi mooi mooi hoe je het allemaal beschrijft!! je vermaakt je wel daar:D handige harry met je vensterbankje haha!!! Wordt nu zeker een rustige tijd daar met ramadan, in die tijden zul je t nederlandje wel missen denk ik..
    we zullen er hier wel eentje extra op jou pakken,, misschien verzacht dat de pijn een beetje?
    Ik zou t wel weten met n dagje vrij! moooi de zon in (als die al niet te heet is) en bakken tot je erbij neeer valtt?
    Hier in het saaie koude Nederlandje kom je op sommige dagen iig niet meer buiten zonder dikke jas aan (jaa klopt.. ik ben n kou kleum(A))
    Naja.. iig ik ben benieuwd naar je volgende berichtje, kan ik weer verder lachen door die avonturen van je;) ik spreek je nog wel n keertje mayby...
    X x x Liefsssss uit veghell!


  • 20 September 2007 - 07:17

    Annemarie:

    groeten.Hoe waren mijn collegaas?

  • 20 September 2007 - 13:37

    Marco:

    Eh bart...hoe is het boven?

    Volgende week vrijdag Muscat...dacht ik!

    Werkse maar weer...tabee

  • 21 September 2007 - 07:50

    Gerard:

    2 filepijnse dames!!!!! LEKKER bartistuta. Hoe is het verder met bartistuta of arabia? Ik hoor het allemaal nog wel. Thanx voor je krabbel trouwens !!!!:P

  • 21 September 2007 - 10:12

    Femke:

    Ha broertje,

    Klinkt goed allemaal hoor ( behalve die hechtingen dan)!! Maar nu weten we alles over de mooie vrouwen maar daar heb ik weinig aan!! Hoe zit het met de mannen!!
    Ga zo mijn prikken halen ( werd toch wel geadviseerd) dus dat is daarna spierpijn!
    Tot over twee weken!!!

    Liefs Femke

  • 22 September 2007 - 10:08

    Senior:

    Hee kerel, van pa je adres gekregen. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Echt weer iets voor jou om een voorkeursbehandeling in het ziekebnhuis te krijgen. Hoe krijg je het voor elkaar? Veel plezier nog en drink er een van mij.

  • 24 September 2007 - 06:56

    Demouge:

    Loeri,
    leef je nog?

    Hier gaat het allemaal zijn gangetje! Gister 2-1 verloren van Zierikzee, die bovenaanstaan, erg jammer;p

    veel plezier
    ciao

  • 26 September 2007 - 14:40

    Mieke:

    Hey broer,
    laat nog eens iets van je horen.
    Hier alles oke is koud en nat buiten dus blijf nog maar ff daar!!!

  • 27 September 2007 - 20:06

    Ton:

    nog verdwaald in de woestijn?

  • 29 September 2007 - 12:41

    Petra:

    Ha lekker ding, heb van Fem net je adres gekregen echt gaaf. ff een vraagje.Werken er zoveel stuntelaars bij Van Oord omdat ze in het ziekenhuis een aparte kamer hebben voor hun werknemers? ha, ha. Maar wel goed balen, de volgende keer je koppie maar niet te kaal scheren. Onverwachts dat je ineens in Sohar zit maar je bent wel op tijd terug om je zus van het vliegveld te halen. Pfff gelukkig. Hier gaat alles zijn gangetje, kinderen spelen buiten (in de regen) zwarte pietje. Jaaaa bij ons zijn ze er al vroeg bij. Zijn er heilig van overtuigd dat ze de echte Pietermannen al hebben zien lopen. Zouden ook al het liefst hun schoen willen zetten.
    Nou Bart geniet nog van de tijd dat je daar zit dus ook van de erotische dames er moet toch wat te fantaseren blijven.
    Ik vind het super dat we zo een beetje op de hoogte blijven van jou avontuur.

    een hele dikke kus en pas op jezelf, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2007

De eerste twee weken in Kazachstan

23 November 2007

Gibraltar

29 Oktober 2007

weer bijna terug.

07 Oktober 2007

Muscat

16 September 2007

Eerste week in Sohar
Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 40290

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: